januari – april

Hörni! Jag har en dator igen! La mina sista semseterpengar på den här lilla godsaken, är mycket nöjd med beslutet trots att jag nu får hålla mig i Skåne (och Göteborg såklart) resten av sommaren. Har inte något att klaga över. Det härliga är jag nu igen kan ha något att göra av alla bilder jag fotat (och fotar) med storkameran. Känner hur intresset bara spirar igen nu när jag har något att göra av allt. Blogga känns kul igen med ordentliga bilder, ni fattar.

Att jag inte haft en ordentlig dator sedan oktober förra året gör ju också att inte har kunnat föra över några bilder. Har således knappt fotat. Hade kanske 20 bilder från oktober-mars. Men bättre sent än aldrig. Här kommer ett gäng gammalt. DSC_5281DSC_5278Det här känns som så himla längesen. Början av januari, jag hade precis flyttat till Malmö och allt var läskigt. Ute var det minusgrader såklart. DSC_5286Trots vädret gick jag klädd i förnekelse och längtade till våren. DSC_5267Ställde växterna i fönstret kanske det första jag gjorde när jag flyttade in i min nya lägenhet. Så kul att de de här bilderna nu, när båda palettbladen växt sig stora och frodiga i krukor istället för att stå i ursköljda kryddburkar och ölglas. DSC_5294I mars fotade jag bara en solnedgång och en halvtrist pastarätt. Minns att jag skuttade genom halva lägenheten och hämtade kameran för det här. Extasen över ljus efter ett halvår i mörker va. DSC_5303I april kom ljuset på riktigt till mina 22 kvm. Vill säga att jag trivdes bra i den här lägenheten men vettefan. Visst, det var gott med förstahandskontrakt och balkong men.. det var extremt lyhört, området var världens tråkigaste och man var tvungen att ta en buss i minst 20 min för att ens komma till utkanten av stan. Glad att jag tog beslutet att flytta, nu bor jag i världens finaste största trea (med en flatmate!!) som har allt man behöver. Samt har nära till exakt allt. Tack Elin för att du vill bo med mig, lovar att vara hemma mer i höst. DSC_5305DSC_5304Men ska inte klaga på panelgatan 56. Vi hade några trevliga månader ihop och växterna trivdes som tusan.

Det här är, nästan utan att överdriva, alla bilder jag har tagit senaste månaderna. Har fotat mer i juli än så länge än på hela året sammanlagt. Önskar mig att nästa halva av året blir mer dokumenterad. Kan vi komma överens om det? Okej bra.

Publicerad av Amanda

Photographer based in Malmö

Lämna en kommentar